Jako ze topic nazywa sie Fangames (a nie fangame) to przedstawie mój projekt ;x
Ultimate Spider-man
Gre tworze od 2,5 miesiaca na rmxp. Bedzie to action-rpg, osadzon oczywiscie w nowym jorku. Samo miasto bedzie podzielone na 12/15 lokacji 60x60 (zeby sie nie cielo :/) po których bedziemy mogli swobodnie sie poruszac. Wszystko bedzie w 'life-style' , zegarek, dzien i noc itp. W praktyce np. mozna sie spóznic do domu (wzrastaja Punkty Podejrzen may xD) albo na randke (zmniejsza sie milosc mary jane do ciebie xD). Cala fabule opieram prosto na komiksie Ultimate Spider-man, gra bedzie obejmowac okres od zdobycia mocy do watku Venoma (albo przynajmniej tyle na razie planuje). Nie oznacza to oczywiscie tylko kilku watków :) - ciagle bedzie mozna wplatywac sie w inne historie takze zaciagniete z komiksów (wiekszosci nie jestem pewien, ale na pewno Ultimate Six). Ciagle po wykonywaniu kolejnych zadan , ratujac zwyklych ludzi i wplatujac sie w misje godne Spideya, zyskuje sie doswiadczenie które zaowocuje szybszym skakaniem, szybszymi swingami, bieganiem, biciem czy po prostu bieganiem.
Dobra, ladnie wyglada :D, ale jak w praktyce? Wszystko jestem pewien ze potrafie zrobic (mam prawie 8 lat doswiadczenia =p), a do tej pory stworzylem:
- 10% map (queens i dom parkera, jesli chodzi o demo to 50% skonczone map :P)
- 60% tilesetów (grafik map, robie w paincie i gimpie, wiem ze poziom niski, ale na wiecej mnie nie stac :P)
- 60% charactersów (grafik 'ludzików', zrobilem w sumie duzo 'przechodniow', troche glownych bohaterow jak peter, harry, flash, no i jeden samochod xD)
- 60% systemu ( a dokladniej: ukonczylem juz najtrudniejsze skrypcenie - swingi, skakanie, bieganie, chodzenie po scianach, skakanie po dachach, swingi po dachach itp :))
- 2,5% zdarzen (to zajmie najwiecej czasu tworzenia gry - robienie kolejnych watków, dodatkow, dialogów, akcji, wszystkiego co da sie wycisnac z jrpg. aktualnie zrobilem tylko 'zycie' w queens i domu parkera)
No, wiem ze wyglada to na 'za duzy' projekt :D . Ale tylko tak wyglada - wiem ze grafike, mapy i system skoncze do konca roku, ale zdarzenia... to zajmie o wiele dluzej. A teraz najwazniejsze z calego postu ^^:
z demem musze zdazyc na 15 grudnia. Wtedy odbedzie sie bowiem coroczny konkurs Golden Forkow na ktorym naprawde mocno chce zaprezentowac gre :D. Dlatego na mniej wiecej 15 grudnia powinno wyjsc demo. W demie bedzie mozna 'przezyc' jedn dzien z zycia spideya, dostepne beda 2/3 mapy, jakies 2 walki i 1/2 watki, + 1/2 dodatkowe ^^.
Tak wiec mozna powiedziec ze koncze 'engine' gry, na 15 grudnia bedzie go mozna zobaczyc w prawie pelnej okazalosci, wtedy zajme sie fabula i watkami gry.
Koniec wywodów.

Nowy Screen (z okazji ukonczenia podstawowych grafik potrzebnych do wnetrz xD)

(Wiem ze screeny puste i z bledami, ale to raczej prezentacja grafiki niz wlasciwe mapy ;))[
Ultimate Spider-man
Gre tworze od 2,5 miesiaca na rmxp. Bedzie to action-rpg, osadzon oczywiscie w nowym jorku. Samo miasto bedzie podzielone na 12/15 lokacji 60x60 (zeby sie nie cielo :/) po których bedziemy mogli swobodnie sie poruszac. Wszystko bedzie w 'life-style' , zegarek, dzien i noc itp. W praktyce np. mozna sie spóznic do domu (wzrastaja Punkty Podejrzen may xD) albo na randke (zmniejsza sie milosc mary jane do ciebie xD). Cala fabule opieram prosto na komiksie Ultimate Spider-man, gra bedzie obejmowac okres od zdobycia mocy do watku Venoma (albo przynajmniej tyle na razie planuje). Nie oznacza to oczywiscie tylko kilku watków :) - ciagle bedzie mozna wplatywac sie w inne historie takze zaciagniete z komiksów (wiekszosci nie jestem pewien, ale na pewno Ultimate Six). Ciagle po wykonywaniu kolejnych zadan , ratujac zwyklych ludzi i wplatujac sie w misje godne Spideya, zyskuje sie doswiadczenie które zaowocuje szybszym skakaniem, szybszymi swingami, bieganiem, biciem czy po prostu bieganiem.
Dobra, ladnie wyglada :D, ale jak w praktyce? Wszystko jestem pewien ze potrafie zrobic (mam prawie 8 lat doswiadczenia =p), a do tej pory stworzylem:
- 10% map (queens i dom parkera, jesli chodzi o demo to 50% skonczone map :P)
- 60% tilesetów (grafik map, robie w paincie i gimpie, wiem ze poziom niski, ale na wiecej mnie nie stac :P)
- 60% charactersów (grafik 'ludzików', zrobilem w sumie duzo 'przechodniow', troche glownych bohaterow jak peter, harry, flash, no i jeden samochod xD)
- 60% systemu ( a dokladniej: ukonczylem juz najtrudniejsze skrypcenie - swingi, skakanie, bieganie, chodzenie po scianach, skakanie po dachach, swingi po dachach itp :))
- 2,5% zdarzen (to zajmie najwiecej czasu tworzenia gry - robienie kolejnych watków, dodatkow, dialogów, akcji, wszystkiego co da sie wycisnac z jrpg. aktualnie zrobilem tylko 'zycie' w queens i domu parkera)
No, wiem ze wyglada to na 'za duzy' projekt :D . Ale tylko tak wyglada - wiem ze grafike, mapy i system skoncze do konca roku, ale zdarzenia... to zajmie o wiele dluzej. A teraz najwazniejsze z calego postu ^^:
z demem musze zdazyc na 15 grudnia. Wtedy odbedzie sie bowiem coroczny konkurs Golden Forkow na ktorym naprawde mocno chce zaprezentowac gre :D. Dlatego na mniej wiecej 15 grudnia powinno wyjsc demo. W demie bedzie mozna 'przezyc' jedn dzien z zycia spideya, dostepne beda 2/3 mapy, jakies 2 walki i 1/2 watki, + 1/2 dodatkowe ^^.
Tak wiec mozna powiedziec ze koncze 'engine' gry, na 15 grudnia bedzie go mozna zobaczyc w prawie pelnej okazalosci, wtedy zajme sie fabula i watkami gry.
Koniec wywodów.
Nowy Screen (z okazji ukonczenia podstawowych grafik potrzebnych do wnetrz xD)
(Wiem ze screeny puste i z bledami, ale to raczej prezentacja grafiki niz wlasciwe mapy ;))[